Waarom Yin Yoga zo goed voor je is:

Tijdens Yin Yoga blijven we lang in de houdingen, wel 3 tot 5 minuten. Zo bereik je de diepere lagen in je lichaam. Waarom vinden veel mensen Yin zo fijn en hebben veel mensen er baat bij? Een uur Yin per week doet wonderen.

Onderstaand 10 redenen waarom het zo goed voor je is!

  1. Goed voor bindweefsel en gewrichten
    Yin Yoga richt zich op het bereiken van de diepere lagen in je lichaam, op het stimuleren van je bindweefsel. Bindweefsel zoals gewrichten, pezen, banden en fascia hebben de eigenschap om steeds harder en stugger te worden. Door bindweefsel te stimuleren, verbetert de doorbloeding, verbetert de conditie van het weefsel en kan het meer vocht opnemen. Hierdoor wordt het soepeler en krijg jij ruimte en flexibiliteit in je lijf.
  2. Let it go, let it go
    Laat het los, laat het gaan! Spieren ontspannen, stress en spanning in je hoofd en lichaam  van je af laten glijden. Ook spanning uit de diepere lagen van je lichaam kan verdwijnen.
  3. Behoefte aan rust en ‘zijn’
    We hollen van afspraak naar afspraak, de hele dag door, vinken onze to-do-lijstjes af en staan altijd ‘aan’. Even stilzitten en gewoon zijn, daar maak je bijna nooit tijd voor. Bij Yin kun je een heel uur ‘zijn’. Even niets. Geen telefoon. Rust. Just be. Na een uur yin loop je helemaal relaxed naar buiten. Met een rustig lichaam en kalm(er) hoofd.
  4. Me time
    Quality tijd voor jezelf. Maak het jezelf makkelijk en besteed een heel uur aandacht aan jezelf. Aan hoe je je voelt, lichaam en geest. Blokken, kussens, dekentje. Kaarsjes aan. Lekker warm. Alles om het comfortabel te maken. Mag ook wel een keer!
  5. Accepteer wie je bent
    Je lichaam is goed zoals het nu is, jij bent helemaal goed zoals je nu bent. Voel je lichaam, kom in je lijf.
  6. Balans Yin & Yang
    Een beetje actie is prima, veel sporten, spanning, stress, je kunt best veel aan. Maar zorg voor balans. Zorg ook voor momenten van rust en ontspanning. Je lichaam en hoofd zullen je dankbaar zijn.
  7. Stimuleren van Chi
    Door de stretch en druk in de yin-houdingen worden de meridianen in je lichaam gestimuleerd. Hierdoor kan de chi beter doorstromen. Chi is volgens de Chinese Geneeskunde de levensenergie die door je lichaam stroomt. Fijn om daar ruimte aan te geven!
  8. Zelfkennis
    Bij Yin Yoga leer je veel over je zelf. Zoek je je grenzen op? Kun je luisteren naar je lichaam? Vind je het moeilijk om niets te doen? Vind je het lastig om een een uitdagende houding vol te houden?
  9. Anti-blessure
    Spierkracht maakt je fit en sterk. Gezond bindweefsel en soepele gewrichten zorgen er voor dat je optimaal van die kracht gebruik kunt maken. Yin helpt je blessures te voorkomen, en houdt je flexibel en buigzaam.
  10. En wat is jouw reden?
    Ervaar yin yoga zelf, en misschien heb jij nog wel een andere reden waarom het zo goed voor je is!

Bij Bloom staan verschillende yin yoga lessen op het rooster:
Dinsdag 19.15 – 20.15 uur
Dinsdag 20.30 – 21.30 uur
Donderdag 19.15 – 20.15 uur
Donderdag 20.30 – 21.30 uur
Vrijdag 10.15 – 11.15 uur

Kom eens meedoen!

Bloom